Print deze pagina

WOW

Omschrijving

Ergonomisch onderzoek bepaalt traditioneel of een product handig is in het gebruik. Maar een handig product hoeft nog geen plezierig product te zijn. Nieuw binnen de ergonomie zijn onderzoeken naar het ‘WOW'-gevoel (emotionele reactie) bij consumenten tijdens het presenteren van een nieuw product (gebouw, verpakking, etc.). WOW-onderzoek bepaalt de mate van plezierig gebruik. Producteigenschappen die de mate van plezierig gebruik opvallend beïnvloeden zijn: bruikbaarheid/handigheid, esthetiek, prestatie, betrouwbaarheid, extra's (features). Bron: Vilans.

Doel

-

Werkwijze

-

Waar in het productontwikkelingsproces

-

Waar in de opleiding

-

Verwijzingen

  • Paragraaf 4.2.1 Observatieonderzoek (Verhoeven, 2007, pp. 119-123).Verhoeven, N. (2007). Wat is onderzoek? Praktijkboek methoden en technieken voor het hoger onderwijs. Amsterdam: Boom Onderwijs.
  • Paragraaf 2.3.2 Observeren (Buuren, 2003, pp. 59-63).